Чернівці не мають грошей на запровадження електронного квитка

14 Травня 2017 21:09

Чернівці не мають грошей на запровадження електронного квитка

Набув чинності закон, який регламентує впровадження автоматизованих систем оплати проїзду в громадському транспорті

Закон про впровадження автоматизованих систем оплати проїзду у міському громадському транспорті (електронний квиток) набув чинності 7 травня. Це дає повноваження органам місцевого самоврядування запровадити електронний квиток.

Однак чернівчанам, вочевидь, ще довго доведеться передавати гроші за проїзд у маршрутках та терпіти не завжди вихованих кондукторів у тролейбусах. Адже, для запровадження е-квитка потрібні мільйони, а де їх взяти, наразі у міській раді не знають. Крім того, для Чернівців на першому місці – оновлення рухомого складу громадського транспорту.

За словами голови робочої групи із розробки заходів для впровадження е-квитка Володимира Середюка, у Чернівцях працюють над вирішенням цього питання. Але потрібні немалі кошти. Наприклад, Вінниця і Львів для запровадження е-квитка взяли по вісім мільйонів кредиту.

Для запровадження е-квитка потрібні мільйони, але для Чернівців на першому місці – оновлення рухомого складу громадського транспорту

Лише обладнання коштує мільйони. Потрібно ще програмне забезпечення і найдорожче процесинг (виконання за операціями з електронними платіжними засобами авторизації, моніторингу, збору, оброблення, підготовки клірингу, зберігання інформації та надання обробленої інформації учасникам розрахунків і розрахунковому банку для проведення взаєморозрахунків).

У міськраді зазначили, що технічні умови для впровадження е-квитка виконали ще 2015 року. Але питання – де взяти на це кошти? В умовах нового конкурсу та угодах із перевізниками передбачено можливість впровадження е-квитка. Але перевізники навіть трекери своїм коштом ставити не хочуть і жодний закон не зобов’язує їх це робити.

«Є три шляхи вирішення цього питання: 1) кошти з міського бюджету; 2) пошук пільгового міжнародного кредиту; 3) приватна інвестиція.

Наразі є охочий приватний інвестор, але він запропонував неприйнятні умови. Зокрема, на 50 років інвестор додає до встановленого у місті тарифу 25% і ці кошти забирає собі. Та це кабальні умови. Хоча приватна інвестиція – це найшвидший шлях», – вважають у міській раді.

Для прискорення процесу електронної оплати у транспорті банки започатковують власні проекти. Зокрема пілотний проект електронних квитків і оплати проїзду смартфоном запустили у Львові. Але ця система оплати не дає можливості обліку пасажирів. Розрахунок за проїзд залишається паперовий та електронний.

За словами керівника регіонального прес-офісу «ПриватБанку» Вадима Шумейка, щоб скористатися новою послугою, потрібно завантажити на смартфон мобільний додаток та відсканувати QR-код, що зображено на спеціальних стикерах у тролейбусі. Під час поїздки оплачений квиток можна «закомпостувати» в смартфоні та пред’явити кондукторові чи контролеру. Оплатити проїзд можна з картки будь-якого банку.

– Нову технологію електронного квитка в громадському транспорті реально запровадити в будь-якому місті, оскільки вона не вимагає установки додаткового обладнання для зчитування карток або верифікації пасажирів, – каже В. Шумейко. – Міському транспортному підприємству досить розмістити стикери з QR-кодом у салоні та провести тренінги для контролерів щодо використання нового виду квитків.

Наразі тривають переговори з міською владою щодо запуску цього проекту у Чернівцях. Паралельно з цим городянам видають «Картку чернівчанина». Таких карток виготовили 150 тисяч, але роздали лише 10 тисячам.

Джерело: pogliad.ua