Чому Чернівецька область з року в рік пасе задніх з окремих предметів на Всеукраїнських учнівських олімпіадах?

21 Лютого 2018 11:13

АКТУАЛЬНА ТЕМА 

Я батько не останньої учениці у Чернівцях https://www.facebook.com/iryna.pro + . Донька – переможниця програми Flex і зараз навчається у США у звичайній школі. Саме її американський досвід переконав мене: мовчати не можна, треба цей бардак в освіті якось ворушити. В мене є великий досвід за 10 років у цьому “бізнесі” і я знаю усе його нутро. В аттачі лише один маленький епізод, з якого можна почати дискусію у пресі. Подивіться, будь ласка. Можете надрукувати його у БукІнфо, якщо цікаво.

Це тільки голі факти та документи. Чому Чернівецька область з року в рік пасе задніх з окремих предметів на Всеукраїнських учнівських олімпіадах? Це більш ніж красномовно пояснює конкретний приклад олімпіади по біології. Після шкільного (1-го) етапу олімпіади проводиться міський (2-й) етап, – пише тато учениці.

За його дослідженням, журі розподіляє призові місця наступним чином:

Володарі трьох перших місць міського етапу ідуть на обласний (3-й) етап олімпіади і там ми бачимо, як несподівано змінюється їх результат: учень Цуркан І.М. із 3-м місцем у Чернівцях посідає 1-ше місце у Чернівецькій області, а учениці Ушакова та Новиченко, які на міському етапі набрали на 6,5 та 5,95 балів більше від Цуркана, на обласному етапі вже набирають на 13,75 та 13,95 менше Цуркана, який в результаті проходить на фінальний (загальноукраїнський) етап олімпіади.

Далі управління освіти ЧМР своїм наказом №67-відр від 16.03.2017р. відправляє учня 11 класу Цуркана І.М. на фінальний етап, не звернувши уваги на те, що він навіть на міському етапі показав результат 63,8% від загальної кількості балів.

В результаті на фінальному етапі Цуркан посідає «почесне» 39 місце із 48 учасників, а Чернівецька область – останнє в Україні.

Постає закономірне питання: яким чином учень з таким рівнем підготовки посів 1-ше місце на обласному етапі? Ще ганебніша, особливо для Буковини, ситуація з українською мовою та літературою. Так само – останнє місце в Україні згідно із офіційним рейтингом МОН. Тільки вдумайтесь: край, який дав світу Юрія Федьковича, Ольгу Кобилянську, Сидіра Воробкевича, Омеляна Поповича, Дмитра Загула, Ірину Вільде, Михайла Івасюка та багатьох інших письменників та поетів, нині поступається Луганську та Донецьку.

Ви тільки вдумайтесь: при існуючій системі, якщо трапляється такий «блатний» учень, то ціле покоління втрачає сенс ходити на ті олімпіади. Талановиті та обдаровані ніколи не доберуться до фінального етапу, вони завжди будуть другими, третіми чи десятими, а область в цілому – останньою.

Хто винен і що робити? Відповідь дуже проста і її знає все освітянство, знають батьки учнівської еліти, знають самі учні, які це все бачать з року в рік: треба проводити олімпіади чесно, незважаючи на певні можливості певних осіб «зливати» зміст олімпіадних завдань, впливати на журі та робити інші ганебні маніпуляції, результати яких ми бачимо. Де проводять олімпіади неупереджено і де на фінальний етап їдуть сильні учні – там не буває останнього місця. Не факт, що буде перше, але точно не буде останнє.Веніамін ПРОТАСОВ, Чернівці
Спеціально для БукІнфо (с)