Відома акторка розповіла, чого бракує українському театру

10 Травня 2018 09:58

Українському театру не вистачає доступних кредитів та конкуренції.

Таку думку в інтерв’ю gazeta.ua висловила акторка театру й кіно Ірма Вітовська.

“Театр має отримати можливість брати доступні кредити, залучати меценатів, спонсорів, котрі за це отримували б певні преференції від держави. Необхідні прозорі тендери, щоб усім було розуміло – чому переміг саме цей проект.
Автор: Сергій СТАРОСТЕНКО
Ірма Вітовська: "Без змін у законодавство ми не можемо розвивати театральні напрямки"
Ірма Вітовська: “Без змін у законодавство ми не можемо розвивати театральні напрямки”

Те саме з акторами. Я проти сталих труп. На кожну виставу має бути кастинг. А свою пиху треба запхати в дупу. Не треба боятися. Це нормально, весь світ так живе. Бояться ті, хто нічого не роблять.У тому ж “Гамлеті” (вистава Івано-Франківського театру. – Gazeta.ua) – є актори із львівського театру Заньковецької, з Молодого театру, з київського театру Франка, решта – з Івано-Франківська. Кожен прийшов зі своєю енергією, естетикою. Ти ніколи не полюбиш свого конкурента. Але він потрібен для розвитку”, – каже Ірма Вітовська.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Цей режисер ненормальний”: у театрі на Подолі поставили “Дівчинку з ведмедиком” Домонтовича

На її думку, ці зміни в українському театрі не відбудуться швидко.

“Бракує механізмів для розвитку. Без змін у законодавство ми не можемо розвивати ні проектний, ні приватний, ні продюсерський театр. Треба створити правила гри на ринку. Щоб розуміти, як театри з приватним капіталом можуть взаємодіяти з державними? Як в останні заходитимуть інвестиції? Тоді можна розвивати шоу, відкривати маленькі зали на 20-40 місць, створювати театри бродвейського типу”, – вважає актриса.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Прем’єр Королівського театру покаже в Києві нову версію “Лебединого озера”

Загальна проблема українського державного театру – його ізольованість від суспільного життя. Так вважає режисер, колишній керівник Національного театру імені Івана Франка Станіслав Мойсеєв. На його думку, небажання ставати частиною європейської театральної культури – це хуторянська філософія. Вона породжує інші проблеми – естетичні, мистецькі.

Значна частина наших театрів має застарілу структуру репертуарного театру радянського зразка. Для позитивних змін потрібні нові керівники, які мають інший погляд на розвиток сучасного театрального шоу.