Уже рік на дорогах обласного центру працює патрульна поліція. Це була одна з небагатьох реформ, яка вдалася за ці три роки. Хоча і назвати її цілком успішною не випадає.
Коли 2015 року почали запускати реформу патрульної поліції, то йшлося про реформу усієї правоохоронної вертикалі – від тодішньої міліції до судової влади. Але здійснити цього не вдалося (хоча ніхто особливо і не намагався). Про реформу суду та прокуратури лише постійно говорять, але реальних дій і досі немає.
Саме у цих правових умовах рік діяла патрульна поліція у Чернівцях. Якщо спочатку вони активно взялися за наведення порядку на дорогах міста, то згодом чомусь їхній запал вичерпався. Масове паркування посеред дороги з порушеннями ПДР – особливість нашого міста.
Керівник патрульної поліції Чернівців Олег Йосипів постійно наголошував, що вони не є каральним органом. Їхнє основне завдання – попереджати, допомагати та унеможливлювати порушення.
Хай там як, але часто трапляється, коли постанови, які складають патрульні, люди оскаржують у судах та виграють більшу половину. Хотілося б якось зрозуміти патрульних, але якщо б вони були лікарями, то уявляєте, скільки померло би людей через їхні помилки. Ось тут зійшлися у двобої малодосвідчені поліцейські та вітчизняна судова система.
Навіть попри рік роботи, патрульні не змогли повною мірою освоїти усю роботу. Адже навчали їх лише три місяці, а за цей час вимуштрувати першокласного спеца аж ніяк неможливо.
– Те, на що сподівалися люди після початку роботи патрульної поліції, на сто відсотків виконати не вдалося. Між патрульною поліцією та співробітниками ГУ НП краю часто виникають непорозуміння. Сам був свідком кількох таких моментів, – каже громадський активіст, який брав участь у роботі атестаційної комісії поліції краю Сергій Качмарський. – Якщо перші кілька місяців вони активно взялися за неправильне паркування, то потім чомусь припинили звертати на це увагу. Також відчутний брак піших патрулів, особливо у паркових зонах. А з настанням літнього періоду це особливо актуально, бо там відпочивають чимало людей.
Водночас, аби цілком оцінити роботу патрульної поліції, часу їхньої роботи замало. Вони повинні набратися досвіду, тоді будуть працювати максимально ефективно.
Також за період роботи патрульної поліції у Чернівцях було чимало випадків, коли самі патрульні розбивали службові автомобілі. Можливо, це пов’язано з відсутністю досвіду водіння та екстремальними умовами роботи.
Запам’ятався і трагічний випадок з участю екіпажу патрульної служби. Торік влітку під час погоні та затримання мотоцикліста він загинув. Патрульні службовим авто заблокували дорогу і хлопець через це загинув. Важко сказати, чи зробили відповідні висновки, аби через недовчених поліцейських гинули люди.
Водночас було кілька випадків, коли під час зупинки чи затримання водія патрульні відкривали вогонь. Які наслідки цього – широкий загал чомусь ніхто не поспішав інформувати.
Про хаотичне паркування з численними порушеннями у місті і говорити годі. З початку з цим ще намагалися боротися, але зараз на це просто закривають очі.
Також фіксувалися випадки, коли колишні ДАІвці у лавах нової патрульної поліції бралися за старе – банальне вимагання грошей. Такі люди не лише пройшли конкурс, але й потрапили на роботу в реформовану службу.