Цьогоріч Асоціація аеропортів України відзначає 25-річчя з початку існування.
За чверть століття намагалися зробити все, аби не лише відбудувати, а й розвивати українські летовища, каже Євген Трескунов, пише “ТВА”.
– Є доступ до сучасних новин і планів у Європі, чим ми і ділимося з нашими регіональними малими аеропортами, тому що не всі можуть собі дозволити мати такий доступ до сьогодення європейських аеропортів, – зазначив Євген Трескунов, голова Комітету стратегічного розвитку та міжнародних відносин ААУЦА.
Тож намагаються європейський досвід адаптувати і в Україні. А для цього потрібне не лише фінансування, а й розробка стратегії реконструкції аеродромів.
– Проект має бути реконструкції аеродрому, має бути бачення, що ми хочемо тут мати на цьому аеродромі, які масштаби, під яку техніку ми маємо його планувати, – розповів Борис Морський, директор КП “Міжнародний аеропорт “Чернівці”.
Адже у будь-який момент може з’явитися потенційний інвестор чи грантова програма. І якщо не знатимуть, скільки коштів потрібно і на що, не зможуть отримати фінансування.
– У нас є той необхідний мінімум, який нам потрібен, але для облаштування багажного відділення, у якому зараз виникла необхідність, потрібні конвеєрні навантажувачі. Тому що, коли буде через місяць літак більший за вантажопідйомністю, то вже 1,5 тонни вручну не покидаєш ні з літака, ні в літак, – пояснив Борис Морський, директор КП “Міжнародний аеропорт “Чернівці”.
Без допомоги міської влади аеропорт не в змозі забезпечувати себе всім необхідним, каже Борис Морський. Але поступово, мовляв, все ж закуповують необхідну техніку. Відзначили позитивні зміни у роботі чернівецького аеропорту й учасники засідання правління Асоціації цивільної авіації України.
– Я дивлюсь на цю техніку, яка є. Сьогодні аеропорт “Чернівці” може обслуговувати уже сучасні літаки і за сучасними технологіями, пасажирів, – зауважив Петро Липовенко, президент Асоціації “Аеропорти України”.
Щоправда, збільшити кількість рейсів з аеропорту “Чернівці” поки немає можливості. Залучити авіакомпанії можна лише знижками, які їм дати не можуть через борги комунального підприємства.
– Якщо ми відкриємо додаткові рейси і зможемо на себе заробляти, у нас перш за все – це повернення боргу. Є борг 4,3 мільйона Калинівському ринку, і тут виходить також замкнуте коло, – наголосив Борис Морський, директор КП “Міжнародний аеропорт “Чернівці”.
Сподіваються, що розірвати замкнене коло допоможе влада – міська й обласна.
– Усі умови на сьогодні є, і ми говоримо про те, що тільки увага, тільки кошти. Сьогодні розглядається питання децентралізації. І я думаю, що на утримання аеродрому повинен бути і державний кошт, і з місцевого бюджету, – підкреслив Петро Липовенко, президент Асоціації “Аеропорти України”.
Звернув увагу на розвиток авіагалузі минулого року й Уряд. Та затверджена Кабінетом Міністрів цільова програма поки не діє.
– Ми зверталися до Президента і до Кабміну, і в Раду нацбезпеки, які були ініціаторами і приймали цю програму. Поки конкретної відповіді, а що ж буде і коли воно почнеться, немає, – сказав Петро Липовенко, президент Асоціації “Аеропорти України”.